Puheenjohtajan palsta

Ammattiosaston puheenjohtajan terveisiä ja kuulumisia ao:n jäsenille.

Tammikuussa 2020

Terveyhdys ja oikein hyvää uutta vuosikymmentä!

Vuosi 2020 alkaa virkeästi SuPerin vaalien merkeissä.

Ammattiosastostamme on oma ehdokas, monen vuoden tauon jälkeen, liittomme liittohallituksen vaaleissa. Allekirjoittautunut on lupautunut ehdolle ja vaalityö käykin jo suorastaan kuumana. Valinnoista äänestellään Jyväskylässä 29.2.

Myöhemmin keväällä käydään myös vaalit uuden edustajiston ja liittokokous edustajien valitsemiseksi. Jos tunnet kiinnostusta lähteä ehdolle, otahan pikaisesti yhteyttä ammattiosastoon vaikkapa sähköpostilla. Ehdokasasettelu päättyy hieman helmikuun puolen välin jälkeen. Maaliskuun puolen välin tienoilla alkaakin sitten varsinainen vaalihuuma kun te kaikki rakkaat jäsenet pääsette äänestämään ketkä asioistanne seuraavat 4 vuotta edustajistossa päättävät ja ketkä lähtevät edustamaan aluettaan liiton upeaan liittokokouseen kesäkuussa.

Virkistystä ja koulutusta on luvassa tänäkin vuonna, niistä tiedotellaan hieman keväämmällä lisää kunhan hieman vaalitohinat hellittävät.

Oikein mainiota alkanutta vuotta ja nähdään SuPer-tapahtumissa!

Hattulassa 22.1.2020,

Puheenjohtaja Hanna Jokinen

Toukokuussa 2017

Kevät on jo kalenterin mukaan pitkällä vaikka säästä ei ehkä uskoisikaan. SuPer-vuosi on käynnistynyt vilkkaasta ja ammattiosaston hallituksella on ollut kädet täynnä työtä. Hämeenlinnassa eletään muutoksen aikoja jotka koskettavat useitakin alueen ammattiosastojen jäseniä. Vanhainkotitoimintaa muutetaan palveluasumiseksi ja hoitajamitoituksia tarkistellaan. Osassa paikoista meille positiiviseen suuntaan, mutta valitettavasti ei kaikkialla. Liittoa ja aktiiveja siis tarvitaan!

Opsikelijoille järjestimme valmistujaiset ja saimme useita ihania nuoria kollegoita liikkeelle. Paljon mietitytti sote ja etenkin yksityisen puolen työelämän ja työsopimusten kiemurat. Kaikki kuitenkin kokivat että SuPeriin kannattaa liittyä ja se on liitto joka ajaa lähihoitajien asioita suurella sydämellä.

Kotihoidon ilta keräsi mukavasti jäseniä koolle ja keskustelu alueemme pääluottamusmiehen kanssa kävi vilkkaana. Torilla hytisimme hyvillä mielin kuntavaalien merkeissä ja kävimme haastamassa kuntavaaliehdokkaita SuPerin materiaalien kanssa. Osa suhtautui lämpimästi ja kuunteli mitä meillä oli kerrottavaa. Ihan kaikkia kuntavaaliehdokkaita sanomamme ei kiinnostanut, mutta se ehkä kertoo heistä enemmän kun meistä.

Hämeenlinna-Hattula-Janakkala alueen SuPerilaisista kuntavaaliehdokkaista meni 4 läpi omien kuntiensa valtuustoihin. Hieno homma!

Kiitos kaikille hyvästä alkuvuodesta!

Tammikuussa 2017

Järjestäytymiskokous on pidetty ja hallitus uudistuikin mukavassa suhteessa nähden vanhoihin konkareihin.

Aloitin vuoden alusta ammattiosaston uutena puheenjohtajana ja Elina Pulkkinen asettuu rinnalleni varapuheenjohtajan pestiin. Uudeksi sihteeriksi saimme Leena lehtisne ja Elinalta siirtyy taloudenhoidollinen puoli nyt vuorostaan Tuija Ruohoselle. Tuijasta leivotaan myös uusi Super-opo joten aktiivisuutta on kyllä ilmassa vaikka muille jakaa! Hyvä me! Nyt jos koskaan nimittäin järjestäytymistä ja aktiiveja tarvitaan. Elämmä isojen muutosten aikoja Soten kolkutellessa ovelle ja Hämeenlinnan kaupungin suunnitelless alisäksi omia säästöjään vielä aivan tämän vuoden aikana.

Jäsenreksiteriämme hoitaa jatkossa Tarja Kapiainen, joten Tarjan käsialaa ovat mm. onnittelukortit joilla muistamme 50-, 60-, ja 70-vuotta täyttäviä jäseniämme.

Seuraavan kerran kokoustamme ystävänpäivänä jonka jälkeen onkin sitten tarkemmin tiedotettavana jo tapahtumia ja menoja jäsenillemme. Yhdessä alueen muiden ammattiosastojen kanssa kokoonnuttiin ja luvassa on kyllä kivaa yhteistä puuhaa koko vuodelle.

Muistathan olla yhteydessä jos olet ehdolla kunnallisvaaleissa. Meillä on rakenteilla yhteinen some-kampanja jossa esitellään Hämeenlinnna alueen Superilaiset kuntavaaliehdokkaat!

Oikein hyvää alkanutta vuotta!

Hanna Jokinen, puheenjohtaja

super610@superliitto.fi

Lokakuussa 2016
Vuosi lähenee loppuaan ja se onkin ollut mitä mainion SuPer-vuosi.
Ammattiosastostamme oli edustus liittokokouksessa ja hienosti näyimme myös lokakuun kuudentena päivänä Helsingin kansalaistorilla Arvon Mekin Ansaitsemme-
mielenilmauksessa.

Seuraavaksi suuntaamme katseet 24.10. Sateenkaari-seniorit iltaan Hämeenlinnan kumppanuustalolla, 3.11. Jäseniltaan Vaakunassa ja 2.12. Yhdistettyyn pikkujouluun ja syyskokoukseen. Olethan jo muistanut ilmoittautua näihin ihan supereihin iltoihin.

Syyskokouksessa jäsenille näyttäisi olevan äänestyshommia luvassa kun ammattiosastossamme on pitkästä aikaa niin herkullinen tilanne että ensi kaudelle on kaksikin aktiivia ilmaisseet halukkuutensa puheenjohtajan pestiin (Elina Pulkkinen ja Hanna Jokinen).

Oikein hyvää syksyn jatkoa kaikille jäsenillemme!

PJ:n ja ammattiosaston puolesta Hanna Jokinen/Sihteeri

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Elokuussa 2016

Keväällä 2016 vaihtui ammattiosastossamme ruorin kääntäjä, kun Sannamaija jäi pois puheenjohtajan tehtävistä. Varapuheenjohtaja Päivi Koriseva otti silloin haltuun vetovastuun ja näillä muutoksilla mennään tämä vuosi loppuun.

Paljon on luvassa SuPer-toimintaa vielä loppuvuodelle, on yhteistyönä muiden alueen ammattiosastojen kanssa järjestettävää Työhyvinvointi- iltaa ja Sateenkaari- Seniori illassa pääsemme kuulemaan Setan luentoa sukupuolen ja seksuaalisen suuntautumisen moninaisuudesta myös seniori väestön keskuudessa. Syyskokoustakin jo työstämme kovaa vauhtia. Kaikenlaista muutakin mukavaa on vielä luvassa, mutta eipä paljasteta ihan kaikkea etukäteen! Seurailkaa facebookia, instagramia ja näitä ammattiosastomme sivuja.

Hyvää alkavaa syksyä kaikille.

PJ:n ja ammattiosaston puolesta Hanna Jokinen/Sihteeri

Hei ammattiosaston jäsen!

Tervetuloa liiton ja samalla myös ammattiosaston uusituille nettisivuille! Näiltä sivuilta löydät infoa tulevista tapahtumista sekä yhteystiedot. Sivuilta löytyvät myös luottamusmiesten nimet ja heidän yhteystietonsa.

Toiminta-osiosta löydät tulevat tapahtumat joihin olet lämpimästi tervetullut. Edelleenkin tarvitsemme lisää yhdysjäseniä työpaikoille! Ota rohkeasti yhteyttä ja liity Yhdysjäsenenä ykkösjengiin. Yhdysjäsen saa suoraan tietoa liitolta, materiaalia sekä koulutusta yhdysjäsen asioissa. Järjestämme myös Yhdysjäsen illan syksyllä, jolloin voit olla vaikuttamassa ammattiosaston seuraavan vuoden toimintaan!

Liiton muihin koulutuksiin voit tutustua ja ilmoittautua WebLyytin -kautta liiton sivuilta, www.superliitto.fi. Liiton sivuilta löydät myös paljon tietoa jäsenyydestä, työelämästä, edunvalvonnasta yms. tärkeistä asioista.

Kirjoittelen tälle palstalle muutaman kerran vuodessa tai tarpeen mukaan!

Ollaan yhteyksissä! Mukavia kevät-talven päiviä Sinulle..... kevättä ja kesää odotellessa,

terveisin Sannamaija

P.S Vain osallistumalla voit vaikuttaa!