KOHTUUS KAIKESSA -MIELENOSOITUS LAUANTAINA 18.11.2023 HELSINGISSÄ

STTK yhdessä SuPerin ja muiden jäsenliittojen kanssa järjestää Kohtuus kaikessa -mielenosoituksen lauantaina 18.11.2023 Helsingin Kansalaistorilla. Mielenosoituksella vastustetaan hallituksen esittämiä rajuja heikennyksiä työntekijöiden oikeuksiin ja sosiaaliturvaan.

Hallituksen tavoitteena on esimerkiksi työntekijän irtisanomisen helpottaminen, pidentää perusteettomia määräaikaisuuksia, heikentää työttömyysturvaa ja muuttaa ensimmäisen sairaspäivän palkattomaksi. Lisäksi vaikeutetaan työntekijöiden neuvottelumahdollisuuksia heikentämällä luottamusmiehen asemaa, rajoittamalla lakko-oikeutta ja sementoimalla nais- ja miesvaltaisten alojen palkkaepätasa-arvo.

Heikennykset koskettavat isoa osaa suomalaisista. Toteutuessaan ne lisäävät epävarmuutta ja eriarvoisuutta. Hallitus ei kuuntele huolestuneiden kansalaisten viestejä, eikä ole valmis neuvottelemaan toimista aidosti.

Lähde mukaan Kohtuus kaikessa -mielenilmaukseen

Lauantaina 18.11.2023 keskusjärjestö STTK ja sen jäsenliitot kutsuvat mukaan kaikki jäsenet, sidosryhmät ja huolestuneet kansalaiset osoittamaan mieltä hallituksen heikennyksiä vastaan. Joukossa on voimaa! Lähetetään yhdessä vahva yhteinen viesti hallitukselle: Kohtuus kaikessa! SuPer on jo syksyn mittaan sanonut EI hallitusohjelmalle. Nyt on aika sanoa tuo viesti yhdessä. Lähde siis mukaan.

Mielenilmaukseen osallistutaan omalla ajalla!

Ohjelma:

Klo 10.30 alkaen kokoonnumme Helsingin Olympiastadionin edustalla olevalla Mäntymäenkentällä. Jossa on paikalla SuPerin teltta, josta saat mukaasi huomioliivit, ilmapalloja, kylttejä ja muuta tarpeellista varustetta mielenosoitusta varten.

Klo 11.00 alkaen marssimme Mannerheimintietä pitkin kohti keskuskirjasto Oodin edustalla sijaitsevaa Kansalaistoria.

Klo 12.00 Kansalaistorin ohjelma alkaa. Luvassa on liittojen ja keskusjärjestön sekä sidosryhmien edustajien puheenvuoroja, koko perheelle sopivaa ruokatarjoilua ja musiikkia.

Kansalaistorilla on paikalla SuPerin oma teltta, jossa voit tavata toisia superilaisia ja liiton henkilökuntaa. Palauta huomioliivit ja kyltit teltalle tilaisuuden päättyessä.

Klo 14.00 tilaisuus päättyy.

Tilaisuuden juontaa tv:stä tuttu Katja Ståhl.

Osallistu mukaan!

Markkinoi tapahtumaa ja jaa someen ennakkotietoja ja sisältöjä tunnisteella #kohtuuskaikessa #SuPerEIhallitusohjelmalle Voit myös tägätä meidät tunnisteella @sttkmikonkatu ja @superliitto

Jaa kutsua verkostoillesi! Ajantasaisen tiedon mielenosoituksesta löydät osoitteesta www.sttk.fi/mielenosoitus ja SuPerin verkkosivuilta.

Toivomme mielenosoitukseen myös superilaisten omia kylttejä ja banderolleja omilla iskulauseilla sanoitettuna. Ethän sisällytä niihin minkäänlaisia syrjiviä viestejä ja symboleja tai yllytä vihaan tai väkivaltaan.

Mukaan kauempaakin – Ilmoittaudu maksuttomiin yhteiskuljetuksiin

Järjestämme maksuttomia yhteiskuljetuksia mielenosoitukseen noin 200 kilometrin säteellä Helsingistä. STTK järjestämät bussit lähtevät Jyväskylästä, Kotkasta, Lappeenrannasta, Porista, Tampereelta ja Turusta.

Reitit ovat:

• Jyväskylä-Lahti-Helsinki
  • Tampere-Lempäälä-Valkeakoski-Hämeenlinna-Riihimäki-Hyvinkää
  • Turku-Salo-Lohja
  • Pori-Huittinen-Humppila-Forssa-Karkkila-Vihti-Nummela
  • Lappeenranta-Kouvola-Porvoo

Ilmoittaudu bussikuljetuksiin: https://link.webropol.com/s/181123kohtuuskaikessa

Ilmoittautuminen päättyy 12.11.2023 klo 24.00.

Lisätietoa bussikuljetuksista: paivi.laakso@sttk.fi

Osa ammattiosastoista saattaa järjestää linja-autokuljetuksia myös kauempaa Suomesta. Seuraa ammattiosastosi tiedotusta ja tarjoudu avuksi ammattiosastosi toimiin.

Seuraa SuPerin verkkosivuja, somekanavia ja sähköpostiasi ja ole mukana, sinua tarvitaan.